מזונות הוצאה לפועל

מזונות אישה וילדים הם אחד הנושאים הטעונים ומעוררי המחלוקת לאחר הגירושין. תשלום זה מבוסס על החוק לתיקון דיני משפחה המחייב כל אדם לספק את צרכי ילדיו הקטינים וכל בעל לספק את צרכי האשה הנשואה לו. מזונות ילדים כוללים תשלומי מדור, כלכלה, בריאות, חינוך וצרכים חריגים כגון שיעורים פרטיים וקייטנות. מזונות האישה נועדו לספק את כל צרכי האישה והוצאותיה באופן דומה להוצאותיה בתקופת החיים המשותפים של השניים, סכום זה כולל בין היתר הוצאות מדור ואחזקת הבית, שכר דירה ורכב, איפור, לימודים, צרכים נשיים ועוד.

 

במידה ואדם אינו עומד בהחלטת פסק הדין ואינו משלם מזונות, רשאי הזכאי לתשלום לפתוח תיק בהוצאה כנגד החייב לשם אכיפת החוב. במידה והחייב אינו שילם את חובו בתם התקופה הרגילה הוא יקבל אזהרה מטעם ההוצאה לפועל, בה עליו לשלם את החוב תוך 20 יום. על החייב לשלם חוב בפרק זמן זה אחרת יוטלו עליו סנקציות שונות לשם גביית החוב, כגון: עיקול משכורת, חסכונות ורכוש, צו עיכוב יציאה מן הארץ וסנקציות נוספות.

ניתן לשלם את החוב באמצעות בנק הדואר, בלשכת ההוצל"פ בה מתנהל ההליך או לשלם ישירות לזכאי לתשלום.

מסלול מזונות

הזכאי בתשלום המזונות יכול לבחור כיצד לפעול לאכיפת החוב בהוצאה לפועל – אם באמצעות המסלול הרגיל כמצויין לעיל או באמצעות מסלול מזונות. מסלול זה מפחית את מידת המעורבות של הזוכה בהליך אשר עובר לניהולה של לשכת ההוצאה לפועל, אשר פועלת לאכיפת החוב על פי הכללים הנהוגים בחוק ואין צורך בליווי של עורך דין. החיסרון בהליך זה הוא אי המעורבות של עורך הדין אשר עשוי לסייע בהליך המשפטי, לזרז הליכים ולוודא כי הזוכה יקבל את כל המגיע לו.

תשלום המזונות הוא נושא רגיש ועלול להעצים את המתחים בין הזוג הגרוש והמשפחה. יחד עם זאת, מדובר בתשלום שהוא בעל חשיבות רבה עבור האישה והילדים ולכן יש לפעול באופן מקצועי על מנת לקבל את תשלום המזונות הנדרש.

ייעוץ משפטי – עורך דין משפחה וגירושין

כשמדובר במזונות, מומלץ לפנות לעו"ד בעל ניסיון רב בהליכי גירושין ותשלום מזונות בהוצאה לפועל. מדובר בסכומים לא מבוטלים שעשויים להשפיע על המצב הפיננסי וההתנהלות הכלכלית היומיומית הן של המשלם והן של בעל הזכות לקבלת דמי המזונות. הלכך, חשוב שההליך יתבצע בצורה מקצועית תוך כדי בחינה מדוקדקת של כל הזכויות והתשלום המגיע לכם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *