תואר ראשון- מה יש בזה?

בשנות השישים, ילדי הפרחים ברחו מקולות הוריהם הזועקים- לכו ללמוד! ילדי הפרחים לא האמינו ברכישת מקצוע ובהקניית ידע, אותם עניינו החופש והאהבה. אך למרבה ההפתעה, גם אותם ילדי הפרחים גדלו להבין כי בלי מקצוע דיפלומטי, ערך העבודה שלהם שווה פחות וגם הם יצאו ללמוד.

עד היום, 50 שנה אחרי שנות הפרחים, רבים עדיין נתקלים בשאלה הזו בהגיעם למועד שחרורם מהצבא. למה לי תואר ראשון? מה הוא נותן לי שאני לא יכול להסתדר בלעדיו?

איך אני מברר על תואר ראשון?

תואר ראשון תמיד ישמע מפחיד אם לא ניכנס לעובי הקורה. צירוף המילים תואר ראשון נשמעות מאוד כלליות. לכן, כשמתחילים לברר על תואר ראשון, רצוי להתמקד בנושא אחד או שניים שמעניינים אותך בעיקר, ולבדוק מהם תנאי הקבלה שלהם באוניברסיטאות ו\או במכללות.

אני צריך פסיכומטרי בשביל להתקבל ללימודי תואר?

כן. אוניברסטאות בארץ ידרשו ממוצע בגרויות וציון פסיכומטרי, כל נושא לגופו.

למשל, תנאי הקבלה לתואר ראשון ברפואה קשים מאוד עקב דרישות האוניברסטיאות לממוצע כמעט מושלם של ציוני הבגרות והפסיכומטרי יחדיו. יש לזכור כי כל אוניברסיטה דורשת ממוצע אחר בהתאם לרמת הלמידה.

מה בעניין מכללות?

המון סטודנטים יעדיפו ללכת ללימודי תואר ראשון במכללות עקב העובדה שמכללות כמעט ולא ידרשו מכם כלום. היעדר תנאי קבלה במכללות יכול להתעלות על הפן הכלכלי של הלימודים וסטודנטים רבים יעדיפו לשלם עוד כסף ולא להתעסק בממוצע הבגרויות או בפסיכומטרי.

איך אדע מה אני רוצה ללמוד?

כשניגשים לתואר ראשון, אחד הדברים החשובים ביותר שצריך לזכור הוא שלימודים להשכלה גבוהה נמשכים מספר שנים ובעצם התואר שבחרת ילך איתך יד ביד לכל אורך הדרך. לכן, ההצעה הטובה ביותר שאפשר להציע היא לקרוא קצת על כל תואר, להבין מה מעניין אותך, מה יכול למנף אותך ובמה אתה חושב שיהיה לך הכי טוב, כמובן במחשבה ודגש על העתיד.

קיימים תארים רבים בהם תוכלו להתמקצע ולהחכים במידה ועוד לא בחרתם תואר. כמה דוגמאות-

  • הנדסה ומחשבים
  • עיצוב ואמנות
  • מדעי הרוח\המדינה
  • חינוך והוראה
  • ועוד

אני יודע מה אני רוצה ללמוד, איך אדע איפה?

משהוחלטו תחומי העניין, קיימת השאלה היכן ללמוד. גופי ההשכלה הגבוהה רבים במדינתנו ויש לקחת בחשבון כי מכללות הן פרטיות ועל כן שכר הלימוד יהיה גבוה יותר משכר לימוד באוניברסיטה, אך תנאי הקבלה לאוניברסיטאות יהיו קשים יותר על פני המכללות. רוב גופי ההשכלה הגבוהה ישמחו לחזור אליך טלפונית ולהדריך אותך על המסלול בו התעניינת. ממספר השנים הנלמדות, סכומי התשלומים השנתיים, תוכן העניינים של נושאי הלימוד ועוד.

מה אם אני רוצה לעבוד תוך כדי התואר?

במידה ואתה מעוניין לשלב עבודה עם התואר קיימות אין ספור אפשרויות שיכולות לעזור לך לעבוד וללמוד בו זמנית. דוגמא פופולרית מאוד בקרב סטודנטים המעדיפים ללמוד בערבים, היא האוניברסיטה הפתוחה. האוניברסיטה הפתוחה רוצה שתבוא ללמוד. לא משנה באיזו צורה, רק תבוא ללמוד כשנוח לך. עשרות נושאים מעניינים והיא בהחלט לא נופלת מאוניברסיטה רגילה או מכללה.

Comments are closed.