עורך דין פלילי – פרופיל

ארץ ישראל אומנם קטנה אך מבחר הדינים וההתמחויות המשפטיות הוא נרחב. לעיתים, המבחר כה רב עד שאנשים רבים אינם יודעים לאיזה עורך דין הם אמורים לפנות כאשר בפתחם עולה סוגייה משפטית. בשורות הבאות נרחיב ונסקור את עורך הדין הפלילי, נדון במתי יש לפנות אליו וגם נעניק מספר טיפים לבחירת עורך דין מוצלח, מקצוען ובעיקר כזה המתמחה בדיוק מה שהאם מן היישוב צריך. הבה נתחיל…

מתי יש לפנות אל עורך דין פלילי

ישנן לא מעט סיטואציות אשר בגינן יש לפנות אל עו"ד פלילי ואין זה משנה באם מדובר על עורך דין פלילי בצפון, במרכז או בדרום. בין אלו נמצא את הבאות:

  • עבירות המתה – גרימת מוות ברשלנות, רצח, הריגה.
  • כלל עבירות סמים – סחר בסמים, יבוא ו/או יצוא סמים, גידול והחזקה.
  • פשיעה המוגדרת חמורה – כלי נשק, אמצעי הלחימה השונים וארגוני פשיעה
  • פשיעה בתחום הכלכלי – ביצוע הונאה, לקיחה או מתן שוחד, כלל עבירות מס המוגדרות פליליות, הלבנת הון ועוד.
  • עבירות מין – אינוס, מעשים מגונים, מעשי סדום, הטרדה מינית וכלל עבירות המין השונות.
  • עבירות אלימות ( כולל אלימות במשפחה) – איומים, תקיפה, נסיבות מחמירות, סחיטה תקיפת עובדי ציבור ומשטרה
  • עבירות הונאה ומרמה
  • עבירות רכוש – גניבה, שוד, התפרצויות, פריצות ועוד.

כיצד יש לבחור עורך דין

אין זה סוד כי ישראל היא אחת הארצות בהן מספר עורכי הדין הוא גבוה מאוד יחסית. לכן, חשיבות בחירת עורך דין מקצועי המתמחה בדיוק בצורך שלך, אינה משימה קלה או כזו אשר יש להקל בה ראש. להלן מספר טיפים לאיתור עורך דין

המלצות – הטיפ הכי טוב שניתן להעניק לאדם הוא המלצה על עורך דין. מרבית המקרים, בעיקר כאשר מדובר על התחום הפלילי, אין מדובר על התנהלות חד פעמית אל מול עורך הדין ולכן המלצה מפי מכר או קולגה אשר שכר את שרותיו של עורך דין, היא לבטח המלצה טובה אשר יש לקחת בחשבון. כאן, יוכל להעניק אותו ממליץ מידע חשוב ביותר הכולל את התנהלותו של עורך הדין, הצלחותיו, מידת זמינותו ואף עלויות.

סקר שוק – כמו כל מוצר או שרות, מומלץ לבצע סקר שוק לגבי כל עורך דין אותו עתידים לשכור. לעיתים, סקר השוק ירמז לעורך הדין כי "אתם יודעים על מה את מדברים" ולעיתים הוא יעזור בהקלה בעלות.

לסיכום, בחירתו של עורך דין פלילי או כל עורך דין לצורך העניין, היא אינה בחירה קלה או כזו אשר מבצעים במהרה. התייעצו, חפשו ואתרו את עורך הדין הטוב ביותר עבורכם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *