עורך דין מומחה משרד הביטחון

נפגעתם במהלך השירות הצבאי? מגיע לכם פיצויים ממשרד הביטחון. פעמים רבות, נפגעי צה"ל המבקשים לקבל פיצויים, נתקלים בקשיים רבים מצד משרד הביטחון. התהליך מלווה בוועדות שונות. החל מוועדות הקובעות את אחוזי הנכות, ועד לוועדה שמכירה בחייל המשוחרר כנכה צה"ל. מכיוון שהליך זה קשה מאוד, מומלץ לא לעשותו לבד, אלא לשכור עורך דין מומחה בתחום.

מומלץ שבקשת הפיצויים תיעשה על ידי עורך דין.

על מנת שהליך קבלת הפיצויים יהיה קל יותר, מומלץ שכל התהליך ייעשה מהתחלה ועד הסוף, בידי עורך דין מומחה משרד הביטחון. למעשה, מומלץ שעורך הדין ילווה את הנפגע ובני משפחתו, החל משלב הוצאת אחוזי הנכות מול ביטוח לאומי, ועד להשגת ההכרה וקבלת ההטבות סל השיקום.

כאשר רוצים להוכיח שירות נפשי, חשוב לשכור עורך דין

לפעמים, הנכות שנוצרת היא נכות נפשית. במצב זה, על החייל המשוחרר ובני משפחתו להוכיח, שלא הייתה נכות נפשית לפני השירות הצבאי. במצב זה, עורך דין מומחה, מדריך את בני המשפחה אילו תעודות ומסמכים עליהם להשיג. בדרך כלל, יצטרכו החייל ובני משפחתו, להציג תעודות ממוסדות הלימודים ביסודי ובתיכון, ואישור פרופיל, המציג שלא הייתה בעיה נפשית קודמת לחייל.

מי יכולים להגיש תביעת פיצויים ממשרד הביטחון?

למעשה, כל מי ששירתו בכוחות הביטחון, ונפגעו במהלך השירות- זכאים לתבוע פיצויים. הגשת הבקשה, צריכה להיעשות 3 שנים מתום השירות. לאחר מכן, חלה התיישנות. גם מי שהיה להם נכות עוד לפני השירות, זכאים לבקש פיצוי אם השירות הביטחוני הגדיל להם את הנכות. גם מי שנפגעו במהלך חופשה בתוך השירות ברמה של 20% ומעלה,, יכולים להגיש בקשה. אולם, ההכרה כנפגע צה"ל, תיעשה רק אם החופשה הייתה באישור, ולפרק זמן של 14.

למה זכאים נפגעי השירות הביטחוני?

מי שקיבל 10%-19% אחוזי נכות, יקבל ממשרד הביטחון מענק חד פעמי. חיילים משוחררים שנקבעו להם מ20% אחוזי נכות ומעלה, זכאים לסל שיקום מלא. הסל, כולל מימון מלא של לימוד תואר אקדמי באוניברסיטה, מלגות חודשיות, ועוד סל הטבות שונות.

איך מתנהל תהליך הגשת תביעת פיצוי ממשרד הביטחון?

בדרך כלל, השלב הראשוני בתביעת הפיצויים, היא הכרה בכך שהפציעה נעשתה במסגרת השירות הביטחוני. כלומר- מגיש התביעה יוכר כנכה צה"ל. התביעה מוגשת אל קצין התגמולים. הקצין, מפנה את הבדיקה למומחה מטעמו, והוא בודק האם יום הנכות, קשור אל השירות הביטחוני של מגיש התביעה.

הליך בקשת ערעור על החלטת הוועדה.

במידה והוועדה הרפואית דחתה את התביעה, ניתן להגיש ערעור תוך 30 יום. בערעור, תדון וועדה, שבראשה עומד שופט. לא מומלץ לחייל משחורר ובני משפחתו, להתייצב בוועדת הערעור לבד. התייצבות כזו, נידונה פעמים רבות לכישלון מראש. מומלץ, להתייצב בליווי עורך דין מומחה משרד הביטחון, שהוא יהיה הדובר. לאחר 30 יום, ניתן להגיש ערעור, אך ורק אם התגלה ממצא המוכיח את הקשר בין הנכות לבין השירות הבטחוני.

עוד משהו שיעניין אותך:
שי פניני
לשכת עורכי הדין בישראל
משרד עורכי דין – שי פניני

Comments are closed.