מיהו המגשר המתאים לנו?

בארץ ישנם אלפי מגשרים, חלקם עורכי דין וחלקם לא. למגשרים שונים התמחויות בתחומים שונים: תחום עסקי, סכסוכי שכנים, עבודה ועוד. התחום הנפוץ ביותר הוא תחום גישורי משפחה ותחום של גישור בהליך גירושין.

בחירת מגשר בתחום האישי/משפחתי אינה דבר פשוט, שכן מדובר בתחום רגיש אמוציונאלי ומורכב, שאמור, בין היתר לסדר ולהסדיר את המשך חיי הזוג וילדיהם, גם אם יחיו אח"כ בנפרד.

אם כן, איך נדע לבחור את המגשר או המגשרת המתאימים לנו?

בחדר הגישור, כאשר מגיע הזוג כדי להסדיר בהסכם את המשך עתידם, השיח הוא שיח של צרכים ורצונות של בני הזוג, יכולותיהם הכלכליות וטובת ילדיהם. עם זאת, ומניסיוננו, עולות בחדר הגישור לא פעם שאלות וסוגיות משפטיות. לכן, חשוב מאוד שהמגשר יהיה עורך דין בהכשרתו והשכלתו.

מגשרים מומלצים ואמינים

בבחירתנו מגשר מתאים אנחנו צריכים לחשוב גם במונחים רגילים של בחירת נותן שירות וכיצד לבחור אותו. מגשרים מומלצים ומקצועיים, כפי שהיינו בוחרים כל נותן שירות בטח כזה שעוסק בנושא רגיש, הם תנאי הכרחי. אם קיבלנו המלצות או קראנו המלצות על זוגות שעברו את ההליך אצל אותו מגשר

שאלה נוספת שכדאי לנו לשאול היא איזה עו"ד כדאי לנו לבחור כמגשר:

מקצוע עריכת הדין התפתח בשנים האחרונות. חלק מעורכי הדין שנדרשו בעבר לייצג צד אחד ולהיות לוחמניים בעבורו ולעמוד על זכויותיו בבית משפט, שינו כיוון לעורכי דין "פותרי בעיות" המנסים למצוא מענה לצרכיו של לקוחו ולאו דווקא לעמוד על זכויותיו. אנו ממליצים מאוד כי המגשר שיבחר יהיה עורך דין המסוגל לראות את צרכיו ורצונותיו של לקוחו אבל גם של הצד השני, על מנת שיוכל לקיים הליך בריא, בונה ועם מירב הסיכויים להגעה להסכם. רצוי לבחור עורכי דין שעוסקים בעיקר בגישור ושהגישור אינו צדדי לעבודתם כעורכי דין.

ניסיון עורכי הדין שעוסקים בגישור

חשוב מאוד שיהיה למגשר ניסיון משמעותי בהבאת בני זוג להסכמי גירושין המערבים גם טיפול והתייחסות לרגשותיהם של שני הצדדים. כאשר המגשר מנוסה יותר, כך ההליך יכול להיות קצר יותר, מקצועי יותר ונעים יותר לבני הזוג.

הסכם הגירושין

הסכם גירושין חייב לקבל תוקף של פסק דין על מנת לאשרו ולכן כל ההסכמות שאליהם הגיעו בני הזוג בהליך גישור, חייבות להיות מנוסחות כהסכם. לכאורה, ניתן להגיע להסכמות עם מגשר שאינו עורך דין ובהמשך לנסח הסכם עם עורך דין אולם לאפשרות זו מספר חסרונות. בהליך הגישור מתגלים רצונותיו וצרכיו של כל צד וחשוב מאוד שמי שמנסח את ההסכם יהיה מודע לאותם צרכים אמיתיים שעומדים מאחורי ההסכמות על מנת לנסח הסכם שתואם את אותם צרכים. אם עורך הדין אינו חלק מהתהליך, הוא עלול לפספס נושאים שחשובים לצדדים, ומצויים בדרך כלל בהסכמי גירושין, אולם הצדדים לא התייחסו עליהם במהלך גיבוש ההסכמות.

לעיתים להסכמות השלכות משפטיות הקשורות בענייני מס, למשל בהקשר של חלוקת זכויות פנסיוניות,  או בעניינים אחרים וחשוב מאוד שמי שיוביל את בני הזוג להסכמות יהיה עורך דין שמתמחה בתחום של הסכמי גירושין על מנת שיוודא שההסכמות אכן ניתנות לביצוע מבחינה משפטית והגם שאינו מוסמך לייעץ לבני הזוג, יהיה לו ידע מספיק בכדי להפנות אותם לייעוץ מתאים

עלות ומרחק

שני שיקולים נוספים שעומדים לנגד בני הזוג בבואם לבחור מגשר הוא העלות והמרחק.
האם כדאי לקחת שיקולים אלו בחשבון?

אנו נוהגים לומר לבני זוג הפונים אלינו כי דווקא לשני שיקולים אלו צריך לתת פחות משקל מאשר  להשיקולים החשובים יותר – מי הוא המגשר, האם הוא עורך דין "פותר בעיות" ואיזו הכשרה וניסיון יש לו בהגעה להסכמי גירושין המערבים התייחסות לרגשות הצדדים.

עלויות הליך גישור הן ממילא זולות עשרות מונים מהליכים משפטיים, ובגדול שוות אצל רוב המגשרים. לכן שיקולים של כמה מאות שקלים לכאן או לכאן או כמה ק"מ לפה או לשם לא אמורים להיות הגורם המשפיע.

לעיתים, דווקא המרחק הקצר והעלות הנמוכה גוררים את הצדדים למסע של ייסורים ולעלויות נוספות אדירות, המובילות "לפתיחת ההסכם" אח"כ.

הצוות שלנו נותן שירותים בכל הארץ. אנו מתאימים את המגשר/ עורך הדין לבני הזוג, בין היתר בהתאם למקום המגורים של בני הזוג, ותופתעו לגלות שגם המחירים שאנו גובים הם סבירים לחלוטין.

מין המגשר

שיקול אחרון, שלעיתים הוא בעל משקל, הוא מינו של המגשר. יש שיעדיפו מגשרת ויש שיעדיפו מגשר. על מנת למנוע ויכוחים ואי הסכמות ולמען מתן סיכוי טוב יותר להצלחת ההליך, אנו נוהגים לקיים, במידת האפשר, גישור בשניים, ובעלי ניסיון עשיר ביישוב סכסוכי משפחה המערבים טיפול והתייחסות לרגשות ולצרכים של כל אחד מבני הזוג.

סיכום

המלצתנו היא לשוחח עימנו, לקבוע פגישת גישור ראשונה ולקבל בה הסברים על מקצועיותנו ומסוגלותינו לסייע לכם להגיע להסכמות בדרך הטובה והיעילה ביותר ובאוירה נעימה היוצרת בסיס לתקשורת טובה יותר בעתיד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *