דגשים לבחירת סוגים שונים של עורכי דין

לכאורה, כל עורך דין עבר מסלול מאוד ידוע של הכשרה בדרך להסמכתו. אך למעשה, העבודה האמיתית של עורך הדין מתחילה לאחר ההסמכה ולאחר הסטז'. כאשר מתחילה העבודה השוטפת שבדרך כלל כוללת התמחות בסוג מסוים של עיסוק משפטי. מחפשים עורך דין? קבלו דגשים לבחירת סוגים שונים של עורכי דין.

עורך דין לקבלת אזרחות

החלטתה התקדימית של ממשלת ספרד לאשר דרכון ספרדי לצאצאי המגורשים יצרה מצב מעניין. זמן קצר לאחר מכן הצטרפה גם פורטוגל והחליטה לאשר מתן דרכון פורטוגלי לצאצאי משפחות מגורשי פורטוגל. הדבר הביא לעניין מחודש בהוצאת אזרחות נוספת בקרב ישראלים רבים. שימו לב כי לא כל עורך דין הבקיא בדיני חוזים, למשל, יוכל להעניק לכם את הסיוע הנכון ביותר לצורך קבלת דרכון פורטוגלי. אם רצונכם להחזיק בכיס או בארנק דרכון נוסף, פנו אך ורק לעורך דין שמתמחה בהוצאת אזרחויות זרות. יותר מכך, חפשו את עורך הדין הבקיא באופן הטיפול בבקשת אזרחות במדינה שמעניינת אתכם.

עורך דין לענייני משפחה

מסוג של עורך דין שמטפל בהוצאת דרכון זר כדוגמת דרכון פורטוגלי אנו עוברים לנושא אחר – דיני אישות, משפחה, הורשה והסכמי ממון. העיסוק בעריכת דין בתחומי המשפחה מחייב לא רק התעמקות בדיני משפחה והבנה בהבדלים שבין הדין לענייני משפחה (פוסק לפי הדין הדתי) לבין בית המשפט לענייני משפחה (פוסק לפי הדין האזרחי). אם אתם צריכים לבחור עורך דין, דעו שיש הבדל של ממש בין ייעוץ משפטי לקראת בניית תיק גירושין לבין ייעוץ בנושא הסכמי ממון. כמו כן, יש עורכי דין שמתמחים בנושאים כבדי משקל כמו זיוף צוואות, פסילת צוואת מטעמים שונים וכדומה. ואם בגירושין עסקינן, כדאי לדעת שיש עורכי דין שמשמשים גם כמגשרים. הם מועדפים כאשר רוצים לקדם גירושין באווירה פחות לוחמנית ומינימום משקעים.

עורך דין לענייני תחבורה

הייתם מעורבים חלילה בתאונת דרכים? הרכב שבו נהגתם היה מעורב בתאונה ואתם נתבעים למשפט? תחום התחבורה, נהיגה בשכרות, רשלנות הקשורה לתאונות דרכים, כל זה מחייב התמחות בתחום משפטי חשוב מאוד. יש לציין שבנושא זה עשויים להיות מעורבים היבטים נוספים, למשל הגשת תביעה כנגד חברת ביטוח. זאת ועוד, יש תאונות דרכים שלמעשה מהוות גם תאונת עבודה. במקרה כזה, עורך הדין שמתאים לייצוג מול ביטוח לאומי או מול מעסיק, למשל, יהיה עו"ד שבקיא בתחום פגיעה בעבודה וזכויות נפגעי עבודה.

עורך דין לענייני ביטוח

ככלל, תביעות ביטוח עשויות להיות בעלות מורכבות רבה. עורך דין בתחום זה לא בהכרח ימהר להגיע לבית המשפט ויפנה להגעה להסדר מוסכם. כאשר מחפשים עורך דין שיסייע בעמידה על הזכויות מול חברת ביטוח, כדאי לבחור בעורך דין שצבר ניסיון בתחום זה ומכיר על בוריו את תחום דיני הביטוח בפרט ודיני חוזים בכלל. אגב, עורך דין שבקיא רק בדיני חוזים (בהיבט המסחרי) לא בהכרח ייטיב להגיע לעמק השווה בייצוג מול חברת ביטוח.

עורך דין לנושאים מסחריים

בנושאים מסחריים מורכבים, משא ומתן מסחרי, ייצוג בעלי עניין, כדאי להתמקד בעורכי דין הבקיאים בתחום המסחרי. בין עורכי הדין המובילים בתחום זה ניתן למצוא כאלה שיש להם גם השכלה בתחום המיסים, במנהל עסקים או בראיית חשבון.

עורך דין לפשיטות רגל, הוצל"פ וכינוס נכסים

למתמודדים עם חוב שקשה לגבותו מצד אחד או למתמודדים עם הוצאה לפועל מצד שני, נדרש עורך דין מסוג אחר. ישנם עורכי דין אשר לא עוסקים בנדל"ן, תעבורה או ביטוח אלא עוסקים בפשיטות רגל, כינוס נכסים, צווי הפטר וכדומה. אם זה הנושא שעל הפרק, דרוש עורך דין שבקיא במחיקת חובות, ביצוע הסדרים או לחילופין, מיצוי צעדים כנגד חייבים.

Comments are closed.